Proje Hakkında
Proje Adı: TÜBİTAK 2237-A “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve GeoGebra Desteğiyle Lisansüstünde Gelişim Zamanı”
Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Ebru KORKMAZ
Projenin Amacı ve Hedefleri: Proje, Matematik Eğitimi alanında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin çağdaş öğretim yaklaşımlarını tanımalarını, bu yaklaşımları teknolojiyle bütünleştirerek ders tasarımı yapabilmelerini ve eleştirel bakış açısıyla öğretim uygulamalarını değerlendirebilmelerini amaçlamaktadır. Etkinliğin temel dayanağını, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli oluşturmaktadır. Bu modelin özellikle matematik öğretimi açısından nasıl yapılandırılabileceği, lisansüstü düzeydeki öğretmen adayları ve araştırmacılar için derinlemesine ele alınacaktır. Etkinlik boyunca katılımcılar, hem kuramsal oturumlarla modelin temel ilkelerini öğrenecek hem de GeoGebra başta olmak üzere dijital araçlar aracılığıyla etkileşimli, görsel destekli matematik etkinlikleri tasarlayacaklardır. Eğitim sürecinde alanında uzman akademisyenlerin katkılarıyla uygulamalı atölyeler, sunumlar ve ortak üretim süreçleri yürütülecektir.
Etkinlik sonunda, katılımcıların;
1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni eğitim bağlamında yorumlayabilmeleri,
2. Dijital araçlarla matematik materyalleri geliştirebilmeleri,
3. Teknolojik pedagojik alan bilgilerini artırmaları,
4. Akademik ve mesleki gelişimlerine katkı sunmaları beklenmektedir.
Proje Tarihi: 22–25 Eylül 2025 (yüz yüze).
Proje Yeri: Fırat Üniversitesi, Elazığ.
Katılımcılar: Matematik Eğitimi alanında Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri.
📍Etkinlik süresince konaklama ve yemek TÜBİTAK tarafından karşılanmaktadır.
📍Etkinliğe katılacak öğrencilerin kendi dizüstü bilgisayarlarıyla gelmeleri zorunludur.
📍 Başvuru sonuçlarına göre katılmaya hak kazanan adaylar daha sonra web sayfasında "Katılımcılar" kısmında ilan edilecektir.